Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLosada, Alvaro Gomez; Lopez-Cobo, Montserrat; Samoili, Sofia; Alaveras, Georgios; Baillet, Miguel Vázquez-Prada; Cardona, Melisande; Righi, Riccardo; Ziemba, Lukasz; De Prato, Giuditta
InstitutionEuropäische Gemeinschaften / Gemeinsame Forschungsstelle
TitelEstimation of supply and demand of tertiary education places in advanced digital profiles in the EU.
Focus on Artificial Intelligence, High Performance Computing, Cybersecurity and Data Science.
Gefälligkeitsübersetzung: Abschätzung von Angebot an und Nachfrage nach Studienplätzen mit erweitertem digitalen Profil in der EU.
QuelleBrüssel (2020), 30 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheJRC technical report
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-76-22281-1
DOI10.2760/559530
SchlagwörterKünstliche Intelligenz; Bedarf; Belgien; Bulgarien; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Informatik; Irland; Italien; Künstliche Intelligenz; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Österreich; Polen; Portugal; Rumänien; Slowakei; Slowenien; Spanien; Kroatien; Lettland; Litauen; Schweden; Ungarn; Zypern; Internationaler Vergleich; Hochschulbildung; Studienplatz; Studienplatznachfrage; Studiengang; Naturwissenschaftliche Bildung; Informationswirtschaft; Europäische Union; Informatik; Naturwissenschaftliche Bildung; Informationsberuf; Informationstechnischer Beruf; Hochschulbildung; Studienplatzangebot; Studienplatznachfrage; Studienplatz; Informationswirtschaft; Studiengang; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang; Internationaler Vergleich; Bedarf; Europäische Union; Belgien; Bulgarien; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Kroatien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich
Abstract"In order to investigate the extent to which the education offer of advanced digital skills in Europe matches labour market needs, this study estimates the supply and demand of university places for studies covering the technological domains of Artificial Intelligence (AI), High Performance Computing (HPC), Cybersecurity (CS) and Data Science (DS), in the EU27, United Kingdom and Norway. The difference between demand and supply of tertiary education places (Bachelor and Master or equivalent level) in the mentioned technological domains is referred in this report as unmet students' demand of places, or unmet demand. Demanded places, available places and unmet demand are estimated for the following dimensions: (a) the tertiary education level in which this demand is observed: Bachelor and Master or equivalent programmes; (b) the programme's scope, or depth with which education programmes address the technological domain: broad and specialised; and (c) the main fields of education where this tuition is offered: Business Administration and Law; Natural sciences and Mathematics; Information and Communication Technology (ICT); and Engineering, Manufacturing and Construction, with the remaining fields grouped together in a fifth category. From these estimations, it is concluded that the number of available places in the EU27, at Bachelor level, reaches 587,000 for studies with AI content, 106,000 places offered in HPC, 307,000 places in CS and 444,000 places offered in the domain of DS. At Master level this demand is comparatively lower, except for the DS domain, were it equals the offer at bachelor level. DS outnumbers AI in demand of places at Master level, with 602,000 and 535,000 demanded places, respectively. The unmet demand for AI, HPC, CS and DS in EU27 at MSc level is approximately 150,000, 33,000, 59,000 and 167,000 places, respectively. At BSc level, the unmet demand reaches 273,000, 53,000, 159,000 and 213,000 places, respectively. Another finding is that the un" (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: