Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWagner, Marlene; Gegenfurtner, Andreas; Urhahne, Detlef
TitelEffectiveness of the flipped classroom on student achievement in secondary education: A meta-analysis.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 35 (2021) 1, S. 11-31Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000274
SchlagwörterEvaluation; Schule; Klassenraum; Sekundarbereich; Schüler; Lernen; Lehrmethode; Bildungsprogramm; Audiovisuelles Medium; Leistung; Managementsystem
AbstractThis meta-analysis (25 articles, k = 44 independent data sources, N = 2,323) examines the effectiveness of flipped classroom on student achievement in secondary education. The flipped classroom model refers to an instructional approach in which students watch educational videos at home and homework assignments are done in class. Effect sizes were calculated for the research designs "post-test only", "pre-test-post-test (time)" and "pre-test-post-test with control group (treatment)". The meta-analytical findings for the condition "treatment" confirm the effectiveness of flipped classroom on student achievement in comparison to traditional instruction (Cohen's d = 0.42, 95 CI [0.20 - 0.63], Z = 3.81, p( .001). Moderator analyses on the effect sizes "time" show stronger effects for subjects in the STEM area (science, technology, engineering, mathematics) than for foreign languages and humanities. The effect sizes were also higher for shorter intervention studies than for longer ones and if quiz at home had been left out. Moderator analyses on the effect sizes "post-test only" and "treatment" make clear that the effect sizes for intervention studies without a learning management system are higher than with a learning management system. Findings are discussed in terms of their implications for educational practice. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: