Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOswald-Egg, Maria Esther; Renold, Ursula
TitelNo experience, no employment: The effect of vocational education and training work experience on labour market outcomes after higher education.
Gefälligkeitsübersetzung: Ohne Erfahrung keine Beschäftigung: Der Einfluss praktischer Erfahrungen während der Berufsausbildung auf die Beschäftigung von Hochschulabsolventen.
QuelleIn: Economics of education review, 80 (2021) February, Art. 102065, 33 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2020.102065
SchlagwörterBildungsertrag; Einkommenseffekt; Ausbildung; Arbeitsmarktchance; Berufserfahrung; Betriebliche Berufsausbildung; Studium; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Absolvent; Schweiz
Abstract"Higher education graduates with work experience enter the labour market more smoothly. This study analyses how work experience from vocational education and training (VET) affects labour market outcomes after higher education. To account for selection into VET, we use the regional enrolment rate as an instrument for upper-secondary VET. Results suggest that work experience gained during VET leads to significantly higher wages of 7% to 19% one year after graduation from higher education and two months less search time for first employment but does not significantly lower the probability of an internship in the post-graduation year. However, these positive effects do not persist: the effect is no longer robustly significant for wages, unemployment or employment position after five years. The effect operates through the human capital (specific and general), screening and signalling channels, not the social network channel. Our results suggest that upper-secondary VET is an equivalent pathway to academic education, not merely the second-best, for individuals planning on higher education." (Author's abstract, IAB-Doku, © 2021 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: