Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGallen, Yana; Wasserman, Melanie
InstitutionW. E. Upjohn Institute for Employment Research (Kalamazoo, Mich.)
TitelInformed Choices: Gender Gaps in Career Advice.
Gefälligkeitsübersetzung: Fundierte Entscheidungen: Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Karriereberatung.
QuelleKalamazoo, Mich. (2021), 70 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheUpjohn Institute working paper. 340
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.17848/wp21-340
SchlagwörterStereotyp; Frau; Leben; Informelle Kommunikation; Gleichgewicht; Unternehmenskultur; Wettbewerbsbedingung; Arbeit; Arbeitsplatzwahl; Berufserwartung; Karriereplanung; Berufsberatung; Fachkraft; Geschlechtsspezifik; Informationsangebot; Mann; Student; USA
Abstract"This paper estimates gender differences in access to informal information regarding the labor market. We conduct a large-scale field experiment in which real college students seek information from 10,000 working professionals about various career paths, and we randomize whether a professional receives a message from a male or a female student. We focus the experimental design and analysis on two career attributes that prior research has shown to differentially affect the labor market choices of women: the extent to which a career accommodates work/life balance and has a competitive culture. When students ask broadly for information about a career, we find that female students receive substantially more information on work/life balance relative to male students. This gender difference persists when students disclose that they are concerned about work/life balance. In contrast, professionals mention workplace culture to male and female students at similar rates. After the study, female students are more dissuaded from their preferred career path than male students, and this difference is in part explained by professionals' greater emphasis on work/life balance when responding to female students. Finally, we elicit students' preferences for professionals and find that gender differences in information provision would remain if students contacted their most preferred professionals." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: