Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStrømmen-Bakhtiar, Abbas (Hrsg.); Helde, Roger (Hrsg.); Suzen, Elisabeth (Hrsg.)
TitelSupplemental instruction III. Organisation and leadership.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2021), 138 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-4326-6; 978-3-8309-9326-1
DOI10.31244/9783830993261
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-219479
SchlagwörterFührung; Interview; Qualitative Forschung; Umfrage; Einstellung (Psy); Rollenverständnis; Lerneffekt; Lernen; Lernprozess; Peer Group; Peer Group Teaching; Ergänzungsunterricht; Gesundheitserziehung; Tutorensystem; Finanzierung; Beschäftigungsfähigkeit; Hochschulbildung; Studium; Hochschule; Internationaler Vergleich; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Abbruch; Aufsicht; Führungskompetenz; Implementierung; Literaturübersicht; Online-Kurs; Organisation; Recherche; Studie; Führungskraft; Student; Tutor; Online; Deutschland; Europa; Großbritannien; Irland; Nordirland; Nordzypern; Norwegen; Schottland; Schweden; Türkei; Wales
AbstractSupplemental Instruction is a program designed to support students in their learning process. The program consists of advanced students supervising new students, where the purpose is to improve students' performance and reduce the risk of interruption of studies. Supplemental Instruction was established almost 50 years ago and is used today in universities around the world. This book examines different aspects of SI in organizations and leadership, including surveys of Supplemental Instruction programs in Europe, how SI sessions should be organized, the degree to which SI improves retention rates and exam results, SI and learning leadership and leadership development, benefits of being a member of an SI team and employability, SI implementation in healthcare education and virtual students' attitudes towards SI online. The book is aimed at anyone who is concerned about study quality in higher education. The contributors are researchers and lecturers at various universities from several countries. The book is part of a trilogy on Supplemental Instruction, where the themes for the other books are "Digital Technologies" and "Student Learning Processes". (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: