Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBurgos, Daniel (Hrsg.); Tlili, Ahmed (Hrsg.); Tabacco, Anita (Hrsg.)
TitelRadical solutions for education in a crisis context.
COVID-19 as an opportunity for global learning.
QuelleSingapore: Springer (2021), xiv, 323 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in educational technology
BeigabenIllustrationen; farbige Illustrationen 53
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-15-7868-7; 978-981-15-7869-4; 978-981-15-7870-0; 978-981-15-7871-7
DOI10.1007/978-981-15-7869-4
SchlagwörterBildung; Fallstudie; Methodologie; Kommunikation; Konflikt; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Übergang; Lehrer; Schüler; Lernen; Curriculum; Computerunterstützter Unterricht; Inklusion; Krieg; Pandemie; Digitalisierung; Mobilität; Transformation; Globalisierung; Personalauswahl; Hochschulbildung; Hochschule; Fernunterricht; E-Learning; Internationalität; Krise; Unterstützung; Online; Asien; China; Italien; Korea, Republik
AbstractThis book presents how to keep working on education in contexts of crisis, such as emergencies, zones of conflict, wars and health pandemics such as COVID-19. Specifically, this work shows a number of strategies to support global learning and teaching in online settings. Particularly, it first presents how to facilitate knowledge sharing and raising awareness about a specific crisis, to increase people's safety, including educators and learners. The book then discusses various techniques, mechanisms and services that could be implemented to provide effective learning support for learners, especially in learning environments that they do not daily use, such as physical classrooms. Further, the work presents how to teach and support online educators, no matter if they are school teachers, university lecturers, youth social workers, vocational training facilitators or of any other kind. Finally, it describes worldwide case studies that have applied practical steps to keep education running during a crisis. This book provides readers with insights and guidelines on how to maintain learning undisrupted during contexts of crisis. It also provides basic and practical recommendations to the various stakeholders in educational contexts (students, content providers, technology services, policy makers, school teachers, university lecturers, academic managers, and others) about flexible, personalised and effective education in the context of crisis. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: