Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiegg Cellini, Stephanie; Grueso, Hernando
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelStudent Learning in Online College Programs.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w28552
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w28552
SchlagwörterBildungsverhalten; Studium; Fernunterricht; E-Learning; Arbeitspapier; Student; USA
AbstractWe draw on administrative data from the country of Colombia to assess differences in student learning in online and traditional on-campus college programs. The Colombian context is uniquely suited to study this topic, as students take a compulsory exit examination at the end of their studies. We can therefore directly compare performance on the exit exam for students in online and on-campus programs both across and within institutions, degrees, and majors. Using inverse probability weighting methods based on a rich set of background characteristics coupled with institution-degree-major fixed effects, our results suggest that bachelor's degree students in online programs perform worse on nearly all test score measures (including math, reading, writing, and English) relative to their counterparts in on-campus programs. Results for shorter technical certificates are more mixed. While online students perform significantly worse than on-campus students on exit exams in private institutions, they perform better in SENA--the main public vocational institution in the country.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: