Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiles, James
TitelCurriculum reform in a culture of redress.
How social and political pressures are shaping social studies curriculum in Canada.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 1, S. 47-64Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2020.1822920
SchlagwörterCurriculumreform; Geschichtsunterricht; Versöhnung; Kolonisierung; Siedler; Kanada
AbstractRecently, the Canadian government has initiated a wide range of actions and gestures aimed at reconciling historical injustices including the state's relationship with Indigenous peoples and nations. Reforming K-12 education to adequately teach Canada's difficult past has been a key priority in this movement, leading to curriculum change across the country. This article explores the development of a new curriculum in British Columbia that explicitly aims to address historical injustice and reconciliation. Drawing from an analysis of curriculum documents and interviews with six curriculum writers, this paper illustrates how political motivations and social pressures to redress 'historical wrongs' are adapted and translated into curricular content expectations. This article argues that the new social studies curriculum places greater attention on historical injustice and in doing so shifts the larger goals informing social studies education in Canada. At the same time these shifts adopt state discourses of reconciliation and multiculturalism which limit their ability to adequately engage the difficult past. This paper raises questions and makes suggestions about the possible roles and limitations for social studies and history education in pursuit of reconciliation and redress in post-conflict and settler colonial contexts.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: