Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMichaelis, Christian; Aichele, Christine; Hartig, Johannes; Seeber, Susan; Dierkes, Stefan; Schumann, Matthias; Anke, Jan Moritz; Repp, Anton
TitelImpact of affective-motivational dispositions on competence in sustainability management.
QuelleAus: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga (Hrsg.); Pant, Hans Anand (Hrsg.); Toepper, Miriam (Hrsg.); Lautenbach, Corinna (Hrsg.): Student learning in german higher education. Innovative measurement approaches and research results. 1. Aufl. Wiesbaden: Springer VS (2020) S. 333-349
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-27885-4; 978-3-658-27886-1
DOI10.1007/978-3-658-27886-1_17
SchlagwörterKompetenz; Evaluation; Validität; Kompetenzerwerb; Kompetenzmessung; Testdurchführung; Testergebnis; Affektives Lernen; Motivation; Performanz; Simulationsprogramm; Computerunterstütztes Verfahren; Nachhaltigkeit; Management; Nachhaltige Entwicklung; Wirtschaftsdidaktik; Betriebswirtschaftslehre; Bewertung; Kompetenzentwicklung; Simulation; Messinstrument
AbstractOnly limited evidence exists to explain competence in sustainability management. In sustainability research, especially value-related constructs are emphasized to predict sustainable behaviour. In addition, theoretical-conceptual considerations toward competence and some empirical analyses of competence measurement highlight the potential of affective-motivational dispositions to explain the performance in competence tests. Therefore, this paper measures the influence of affective-motivational dispositions toward the performance of competence in sustainability management. To measure the performance of competence in sustainability management, a simulation-based assessment is used. Based on existing findings of previous research scales toward the declarative knowledge about sustainable development, sustainability management and business administration are used as control variables. The analyses based on responses from 872 students and are done by structural equation models. Besides the declarative knowledge about sustainable development, an aversion to sustainability has a significant influence on the performance of competence in sustainability management. The motivation to act sustainably as well as interest-based constructs show no significant results. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)