Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchildhauer, Peter
Titel"weiß Irgendwer was wir hier mAchen müssen?" Lernendenorientierung im inklusiven Englischunterricht am Beispiel einer "Scaffolding"-Sequenz.
QuelleIn: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 32 (2021) 1, S. 55-80Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Anmerkungen 9; Literaturangaben; Tabellen 1
Sprachedeutsch; englische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0939-7299
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernerorientierung; Inklusion
AbstractLearner-oriented methods (e.g. cooperative learning) are often recommended for inclusive English teaching. However, these methods can constitute a challenge for learners with special educational needs. Additionally, teachers are supposed to take on different interactional roles; peers are supposed to scaffold each other. In order to validate these claims and assumptions empirically, this article presents a conversation analysis of a video-taped scaffolding sequence in which peers and their teacher support a learner with diagnosed learning difficulties. The peers employ scaffolding strategies but impede their success, e.g.by not following turn-taking rules. The teacher uses the teacher-centred IRE practice, but also modifies it in a more learner-oriented way. The sequence does not enable the learner to continue working individually. The article proposes that learners are educated in peer-scaffolding, that teachers reflect on teacher-centred interactional practices, and that the conditions for learner-centred methods in inclusive settings are scrutinized in future research. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Fremdsprachenforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: