Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrisch, Stefanie
TitelBilinguales Lernen in der Grundschule.
Einblicke in sprachliche und naturwissenschaftliche Kompetenzen.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 50 (2021) 1, S. 31-49Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 3; Tabellen 6
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterEmpirische Forschung; Vergleichende Analyse; Bilingualer Unterricht; Nordrhein-Westfalen
AbstractThere is a growing interest in bilingual teaching programmes in primary schools especially because they open up the opportunity to increase the contact time with the English language. Yet, the question to what extent it is possible to teach content matter in English to beginning foreign language learners on the same level of complexity as in German has largely been ignored. This paper presents the results of the BiLL-NaWi study, which investigates the outcomes of bilingual Science teaching of fourth graders in North Rhine-Westphalia in comparison to learners who were taught in German (N = 332) The analyses show that students in bilingual programmes achieve considerably higher scores on English C-tests and German Science tests (taken from Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)) than their peers in non-bilingual strands at the same schools; on average, they also score slightly above German TIMSS students. However, matching students from TIMSS and the BiLL-NaWi study on key variables nullifies the advantages of the bilingual group while confirming the below-average performance of the non-bilingual groups. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: