Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBruijn, Anne G. M. de; Kostons, Danny D. N.M.; Fels, Irene M. J. van der; Visscher, Chris; Oosterlaan, Jaap; Bosker, Roel J.
TitelEffects of aerobic and cognitively-engaging physical activity on academic skills.
A cluster randomized controlled trial.
Gefälligkeitsübersetzung: Effekte aerober und kognitiv beanspruchender physischer Aktivitäten auf die akademischen Fertigkeiten. Eine randomisierte kontrollierte Clusteranalyse.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 38 (2020) 15, S. 1806-1817
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2020.1756680
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Erfolg; Kognition; Motorische Entwicklung; Psychologie; Verhalten; Kind; Schule; Schulerfolg; Kognitives Lernen; Entwicklungsphysiologie; Gesundheitsförderung; Ausdauertraining; Bewegungsverhalten; Soziologie; Grundschulalter; Entwicklung; Intervention; Leistungsförderung
AbstractThis cluster randomized controlled trial (trial-number #) compares effects of two school-based physical activity interventions (aerobic vs. cognitively-engaging) on reading, mathematics, and spelling achievement; and whether effects are influenced by volume of moderate-to-vigorous physical activity and baseline achievement. Twenty-two primary schools participated, where a third and fourth grade class were randomly assigned to the intervention or control group. Intervention groups were randomly assigned to a 14-week aerobic or cognitively-engaging intervention, receiving four physical education lessons a week. Control groups followed their regular physical education program. Academic achievement of 891 children (mean age 9.17 years, 49.4% boys) was assessed with standardized tests before and after the interventions. Post-Test academic achievement did not significantly differ between intervention groups and control group. A higher volume of moderate-to-vigorous physical activity resulted in better post-test mathematics achievement in both intervention groups, and post-test spelling achievement in the cognitively engaging intervention group. Compared to the control group, lower achievers in reading performed better in reading after the cognitively-engaging intervention. A combination of moderate-to-vigorous physical activity and cognitively-engaging exercises seems to have the most beneficial effects. Future intervention studies should take into account quantitative and qualitative aspects of physical activity, and children's baseline academic achievement.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: