Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Simon J.; Rudd, James R.; Reeves, Matthew J.; Morgan, Philip J.
TitelEfficacy of using non-linear pedagogy to support attacking players' individual learning objectives in elite-youth football.
A randomised cross-over trial.
Gefälligkeitsübersetzung: Effizienz der Nutzung nichtlinearer Pädagogik bei der Unterstützung der individuellen Entwicklung von Angreifern im Jugendfußball. Eine randomisierte Querschnittsstudie.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 38 (2020) 11-12, S. 1454-1464
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2019.1609894
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Forschung; Motorische Entwicklung; Körperliche Entwicklung; Begabung; Fußball; Leistungssport; Mannschaftsspiel; Mannschaftssport; Sportpädagogik; Sportspiel; Analyse; Auswahl; Effizienz; Entwicklung; Talentsuche
AbstractThe present study examined the efficacy of a coaching curriculum, based on non-linear pedagogy, on improving attacking players' individual learning objectives (ILOs) in elite-youth football. Participants included 22 attacking players (i.e., centre-forwards, wide-players and attacking midfield players) from a professional football academy in England. The players were randomly appointed to both control (CON) and intervention (INT) periods following baseline measures. The INT (non-linear) and CON (linear) periods were both designed to support the ILOs provided to each player as part of the elite player performance plan. The study adopted a randomised cross-over design and ILOs considered important for attacking players (i.e., strong foot finishing, weak foot finishing, 1-v-1 and decision-making) were evaluated using the Loughborough Shooting Skill Test. The results showed significant differences for INT in 1-v-1 (P( 0.02) and decision-making (P( 0.01). However, there were no significant differences for strong foot finishing, weak foot finishing or time taken. These results support non-linear pedagogy in developing 1-v-1 game play and decision-making but not for technical shooting proficiency.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: