Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBinot, Regine; Debnath, Tania; Kar, Biswajit; Kundu, Debolina; Milbert, Antonia; Mishra, Rakesh; Müller, André; Schmidt-Seiwert, Volker
InstitutionBundesinstitut für Bau-, Stadt- und Raumforschung
TitelIndia, Germany and Europe: a Spatial Perspective at SDG 4 on Quality Education.
QuelleBonn (2020), 24 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheBBSR-Analysen KOMPAKT. 13/2020
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN2193-5017
ISBN978-3-87994-770-6
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-71338-3
SchlagwörterBildungschance; Bildungsangebot; Bildungsabschluss; Schulbildung; Ländlicher Raum; Stadtentwicklung; Nachhaltigkeit; Nachhaltige Entwicklung; Raumplanung; Hochschulbildung; Studentenzahl; Entwicklung; Geschlechtsspezifik; Schulabgänger; Deutschland; Europa; Indien
AbstractResponding to crucial challenges in urban and rural development led the United Nations decide on the New Urban Agenda as well as the 2030 Agenda and the Sustainable Development Goals (SDGs). In order to understand the spatial patterns, which SDGs produce, a national and supranational spatial perspective is taken on SDG 4 "Quality Education". SDG 4 highlights the human right on education and requests institutions to ensure inclusive and equal access to education for all. In many countries, one can note gender differences related to schooling at all levels or at graduation. Education in general and the education of females in particular influences largely the social and economic development of countries, ranging from health and birth control to a higher economic output of enterprises lead by mixed teams. The chapters visualise the spatial analysis of SDG 4, respectively on school graduates, female school graduates and scholar exclusion. Alternating maps illustrate the spatial perspective on SDG 4 in India, Germany and Europe by taking manifold national as well as supranational views wherever feasible.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: