Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeiss, Felix; Hanna-Marei, Steininger
TitelEducational family background and the realisation of educational career intentions.
Participation of German upper secondary graduates in higher education over time.
QuelleIn: Higher education, 66 (2013) 2, S. 189-202
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (Preprint)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
DOI10.1007/s10734-012-9598-0
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-435298
SchlagwörterBildung; Bildungsaspiration; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Sekundarstufe II; Übergang; Berufsausbildung; Hochschulausbildung; Hochschulbildung; Studium; Junger Erwachsener
AbstractIn this article, we evaluate the impact of social origin on the realisation of educational intentions at the time of becoming eligible for higher education in Germany. In general, we find high persistence of intentions and actual attendance of higher education. However, effects of parental education on the changes of educational intentions increase the existing social inequality with regard to higher education at the time of leaving secondary school. The group which is affected most are those young adults planning to study after vocational training - while the gap between different origin groups does not widen much during other stop-outs from education. This can be explained only partly by previous educational performance. The findings suggest that estimates of educational inequality are attenuated when entry into higher education is approximated by educational intentions of young adults. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)