Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVogel-Heuser, Birgit; Loch, Frieder; Hofer, Sarah; Neumann, Eva-Maria; Reinhold, Frank; Scheuerer, Sarah; Reiss, Kristina
TitelAnalyzing Students' Mental Models of Technical Systems.
QuelleAus: 2019 IEEE 17th International Conference on Industrial Informatics (INDIN). Piscataway, NJ: Institute of Electrical and Electronics Engineers (2019) S. 1119-1125
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-7281-2927-3; 978-1-7281-2928-0
DOI10.1109/INDIN41052.2019.8972071
SchlagwörterBildungsziel; Grundlagenforschung; Denkprozess; Pädagogische Psychologie; Lehr-Lern-Prozess; Methodik; Softwaretechnologie; Ingenieurwissenschaft; Maschinenbautechnik; Technologie; Elektrotechnik; Ingenieurhochschule; Fachspezifik; Flexibilität; Innovationsfähigkeit; Konzept; Modell; Student; Studienanfänger
AbstractSuccessful innovation processes require communication between different disciplines, such as mechanical and electrical engineering or software development. However, such communication is hampered by differences in individual mental models of technical systems. This paper presents two studies that investigate mental models of engineering students. The studies apply SA/RT and card sorting to analyze mental models and were conducted at the beginning of their academic education to understand influences on discipline-specific mental models that are observed in practice. The studies indicate that the mental models of engineering students are typically based on structural properties of the machines. A second study led to the identification of nine dimension that classify mental models of students. Future work that facilitates the analysis of mental models on a larger scale is proposed. The aim of this work is to understand these differences and thereby inform educational mechanisms that teach mental model flexibility and perspective change. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: