Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeis, Mirjam; Heine, Jörg-Henrik
TitelAssessing Emotion Regulation Strategies in Chile: A Spanish Language Adaptation of the German SSKJ 3-8 Scales.
QuelleIn: Frontiers in psychology, 10 (2020) Art. 2870, 12 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2019.02870
SchlagwörterFragebogen; Reliabilität; Emotion; Stressbewältigung; Psychometrie; Schuljahr 04; Schüler; Deutsch; Vergleichende Analyse; Übersetzung; Spanisch; Interkultureller Vergleich; Vergleichbarkeit; Chile; Deutschland
AbstractThe aim of the present study is the psychometric review of a Spanish language version of the German Stress and Coping Questionnaire for Children and Adolescents (SSKJ 3-8). The SSKJ 3-8 assesses emotion regulation strategies by asking children to indicate how often they use five different emotion regulation strategies in response to a social and an academic stress situation. The Spanish language adaptation of the inventory was developed for a cross-cultural study with Chilean and German fourth-graders. The sample includes 76 German and 169 Chilean fourth graders. The SSKJ 3-8 was first translated into Spanish by a bilingual translator, then back-translated by a German native speaker, and finally adapted for the cultural context in Chile. To analyze the psychometric comparability, the measurement invariance was examined within the framework of the Item Response Theory (IRT) with the R package pairwise. The results show that the new developed Spanish language adaptation of the SSKJ 3-8 is comparable to the German version in terms of psychometric measurement characteristics. Only few items show deviations with regard to strong measurement invariance. [The authors] conclude that the Spanish language adaptation of the SSKJ 3-8 is a reliable instrument to assess emotion regulation strategies in Chile. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: