Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJansen, Malte; Schroeders, Ulrich; Lüdtke, Oliver; Marsh, Herbert W.
TitelThe dimensional structure of students' self-concept and interest in science depends on course composition.
QuelleIn: Learning and instruction, (2019) 60, S. 20-28Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2018.11.001
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Vergleich; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schuljahr 09; Schüler; Schülerleistung; Interesse; Motivation; Integrierender Unterricht; Kurssystem; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Geschlechtsspezifik; Deutschland
AbstractBoth academic self-concept and interest are considered domain-specific constructs. Previous research has not yet explored how the composition of the courses affects the domain-specificity of these constructs. Using data from a large-scale study in Germany, [the authors] compared ninth-grade students who were taught science as an integrated subject with students who were taught biology, chemistry, and physics separately with regard to the dimensional structure of their self-concepts and interests. Whereas the structure of the constructs was six-dimensional in both groups (self-concept and interest factors for biology, chemistry, and physics), the correlations between the domain-specific factors were higher in the integrated group. Furthermore, the pattern of gender differences differed across groups. Whereas male students generally showed higher self-concept and interest in physics and chemistry, a small advantage for male students in biology was only present in integrated science teaching group. [The authors] conclude that aspects of the learning environment such as course composition may affect the dimensional structure of motivational constructs. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: