Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAalto, Aino-Maija
InstitutionInstitutet för Arbetsmarknads- och Utbildningspolitisk Utvärdering
TitelDo girls choose science when exposed to female science teachers?
Gefälligkeitsübersetzung: Wählen Mädchen naturwissenschaftliche Fächer, wenn die Lehrer für diese Fächer weiblich sind?
QuelleUppsala (2020), 40 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInstitute for Evaluation of Labour Market and Education Policy. Working paper. 2020,10
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterFrau; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Lehrer; Fächerwahl; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; Beruf; Studienwahl; Auswirkung; Geschlechterverteilung; Technik; Mädchen; Schweden
Abstract"Same-gender teachers may affect educational preferences by acting as role models for their students. I study the importance of the gender composition of teachers in mathematics and science in lower secondary schools on the likelihood of continuing on math-intensive tracks in the next levels of education. I use population wide register data from Sweden and control for family fixed effects to account for sorting into schools. According to my results, if the share of female science teachers is increased from none to all, there is, if at all, only a slight positive effect on the likelihood of girls completing a STEM track at upper secondary school, while the probability of completing a math-intensive degree at university increases by 26 percent. There is no positive impact on the performance of students by the higher share of female science teachers. As only the likelihood of choosing science is affected, these results suggest that the effects indeed arise because female teachers of these subjects serve as role models for female students. However, compared to earlier studies, the effects found are very modest." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: