Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelPISA 2018 results. 6. Are students ready to thrive in an interconnected world?
QuelleParis: OECD Publishing (2020), 423 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-27174-6; 978-92-64-89371-9
DOI10.1787/d5f68679-en
SchlagwörterKompetenz; Einstellung (Psy); Interkulturelle Kommunikation; Selbstwirksamkeit; Jugend; Eltern; Flüchtling; Jugend; Kind; Lehrer; Schüler; Schule; Internationaler Vergleich; Kompetenz; Leistungsmessung; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Selbstwirksamkeit; Globalisierung; Globales Lernen; Eltern; Kind; Schule; Schulkultur; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Multikulturalität; Wertvorstellung; Globales Lernen; Globalisierung; Nachhaltige Entwicklung; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Flüchtling; Migrant; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThe OECD Programme for International Student Assessment (PISA) examines what students know in reading, mathematics and science, and what they can do with what they know. It provides the most comprehensive and rigorous international assessment of student learning outcomes to date. Results from PISA indicate the quality and equity of learning outcomes attained around the world, and allow educators and policy makers to learn from the policies and practices applied in other countries. This is one of six volumes that present the results of the PISA 2018 survey, the seventh round of the triennial assessment. Volume VI: Are Students Ready to Thrive in an Interconnected World? explores students' ability to examine issues of local, global and cultural significance; understand and appreciate the perspectives and worldviews of others; engage in open, appropriate and effective interactions across cultures; and take action for collective well-being and sustainable development. The volume explores students' outcomes on the cognitive test and corresponding questionnaire in addition to their experiences of global and intercultural learning at school and beyond. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: