Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Mullis, Ina V. S. (Hrsg.); Martin, Michael O. (Hrsg.); Olson, John F. (Hrsg.); Berger, Debra R. (Hrsg.); Milne, Dana (Hrsg.); Stanco, Gabrielle M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | TIMSS 2007 Encyclopedia. A guide to mathematics and science education around the world. Vol. 2. M - Z. |
Quelle | Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College (2008), III, S. 375-722
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Bildungssystem; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Internationaler Vergleich; IGLU (Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung); Jemen; Katar; Malaysia; Malta; Marokko; Mongolei; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Oman; Palästina; Rumänien; Russland; Saudi-Arabien; Schottland; Schweden; Serbien; Singapur; Slowakei; Slowenien; Syrien; Thailand; Tunesien; Türkei; USA |
Abstract | The book describes the intended curriculum; the mathematics and science curriculum as it is intended to be taught in each of the countries participating in TIMSS 2007. It also describes countries' education systems and policies, so that the encyclopedia provides a detailed insight into the educational practices that guide mathematics and science instruction. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/3 |