Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kollosche, David (Hrsg.); Marcone, Renato (Hrsg.); Knigge, Michel (Hrsg.); Penteado, Miriam Godoy (Hrsg.); Skovsmose, Ole (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Inclusive mathematics education. State-of-the-art research from Brazil and Germany. |
Quelle | Cham: Springer (2019), xxix, 652 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-030-11517-3 |
DOI | 10.1007/978-3-030-11518-0 |
Schlagwörter | Forschung; Angst; Autismus; Emotion; Schule; Lehrerausbildung; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Inklusion; Sprachförderung; Design; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Gehörlosigkeit; Sonderpädagogik; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Internationaler Vergleich; Praxis; Brasilien; Deutschland |
Abstract | The book provides an overview of state-of-the-art research from Brazil and Germany in the field of inclusive mathematics education. Originated from a research cooperation between two countries where inclusive education in mathematics has been a major challenge, this volume seeks to make recent research findings available to the international community of mathematics teachers and researchers. In the book, the authors cover a wide variety of special needs that learners of mathematics may have in inclusive settings. They present theoretical frameworks and methodological approaches for research and practice. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/2 |