Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaarsted Jørgensen, Henrik; Agergaard, Sine; Stylianou, Michalis; Troelsen, Jens
TitelDiversity in teachers' approaches to movement integration.
A qualitative study of lower secondary school teachers' perceptions of a state school reform involving daily physical activity.
Gefälligkeitsübersetzung: Vielfalt in den Ansätzen der Lehrer zur Bewegungsintegration. Eine qualitative Studie über die Wahrnehmung von Lehrern der Sekundarstufe I in Bezug auf eine staatliche Schulreform mit täglicher körperlicher Aktivität.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 2, S. 429-447Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19865567
SchlagwörterInterview; Qualitative Analyse; Sekundarbereich; Curriculum; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Inklusion; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Bewegung (Motorische); Gesundheitssport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Integration; Dänemark
AbstractIn the context of implementing a physical activity policy as part of a national school reform in Denmark, the purpose of this study was to explore lower secondary teachers' interpretations and perceptions of the physical activity policy with a focus on movement integration. In total, 14 teachers from four different schools were selected to take part in this qualitative study, which involved semi-structured interviews, focus group interviews, go-along observations and informal interviews. A thematic analysis framework was employed to identify and describe patterns of meaning within data. The findings showed substantial diversity among teachers' interpretations and perceptions of movement integration, and consequently a lack of definitional clarity regarding movement integration and a possible misalignment between policy and practice. Teachers' perceptions and interpretations of movement integration were influenced by other and more prioritised policies and discourses regarding academic achievement, as well as by intrapersonal, interpersonal and institutional factors. The findings also suggested a lack of support and collaboration within the school and provided insights into the strengths and weaknesses associated with the autonomy afforded in the Danish school reform. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: