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Sonst. PersonenZumhof, Tim (Hrsg.); Johnson, Nicholas K. (Hrsg.)
TitelShow, don't tell. Education and historical representations on stage and screen in Germany and the USA.
QuelleBad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2020), 207 S.
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ReiheStudien zur Deutsch-Amerikanischen Bildungsgeschichte / Studies in German-American Educational History
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-7815-2397-7; 978-3-7815-2397-5; 978-3-7815-5828-1
DOI10.35468/5828
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-205066
SchlagwörterHistorische Pädagogik; Ideologiekritik; Historische Bildungsforschung; Interview; Bildungsgeschichte; Kollektives Gedächtnis; Life-Event-Forschung; Beeinflussung; Einstellung (Psy); Einstellungsänderung; Erinnerung; Rollenspiel; Film; Filmanalyse; Filmgeschichte; Filmproduktion; Kriegsfilm; Medien; Mediengeschichte; Medienpädagogik; Unterhaltungsfilm; Unterhaltungsliteratur; Western; Historisches Lernen; Informelles Lernen; Lernprozess; Didaktik; Lehrmethode; Kino; Drama; Gegenwartsliteratur; Historischer Roman; Inszenierung; Literatur; Geschichte (Histor); Geschichtsbewusstsein; Geschichtsbild; Geschichtsdarstellung; Geschichtskultur; Geschichtsunterricht; Geschichtsvermittlung; Historiografie; Historisches Denken; Holocaust; Judenverfolgung; Zeitgeschichte; Expressionismus; Amerikabild; Bürgerkrieg; Deutschlandbild; Faschismus; Internationale Beziehungen; Nationalsozialismus; Weltkrieg II; Schauspiel; Theater; Theaterpädagogik; Theaterstück; Filmwirtschaft; Globalisierung; Studiengang; 20. Jahrhundert; Authentizität; Darstellung; Jude; Kritiker; Dokumentation; Feuchtwanger, Lion; Handke, Peter; Deutschland; Deutschland (bis 1945); USA
AbstractDemonstrating, representing, or showing is at the heart of every educational action. Historical representations on screen and stage do not "teach" us history but rather influence our ideas and interpretations of it. The contributions to this volume explore the depiction of history in theater and film from the intersection of historical scholarship, aesthetics, memory studies, and education. They examine the creation of historical images, film production and reception, the scriptwriting process, educational programming, and depictions of German-American encounters. Above all else, they explore how various theatrical and filmic productions show history rather than tell it. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
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