Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawamdeh, Asma Abd Alrahman
TitelHow does the role-playing strategy affect the development of interpretive skill for astronomical phenomena among fourth-grade female students?
QuelleIn: Action research and innovation in science education, 3 (2020) 2, S. 39-42Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2626-9902
SchlagwörterMethode; Fertigkeit; Schülerin; Lehren; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Astronomie; Entwicklung; Interpretation
AbstractBackground: Projects and efforts to reform global science education have emphasized the importance of preparing a scientifically educated generation. The science teacher plays an important role in creating learning societies that foster the mental, social, and emotional values of learning science. Therefore, it is the responsibility of the science teacher to develop the skills of students in interpreting scientific phenomena and problem-solving to understand the surrounding world. Material and methods: The research was conducted on three independent study classes in 2018/2019 in Jordan. The data were collected using two worksheets, the interview tool, and a description of the learning process journal. Results: The results showed a positive effect of role-playing on the development of the skill of interpreting the astronomical phenomena of the fourth-grade students when analyzing the results of the students on the worksheet. Conclusions: The strategy of role-playing has a positive role in developing the interpretive skills of the fourth-grade students by deepening the understanding of astronomical phenomena and addressing conceptual misunderstandings to develop interpretation skill.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action research and innovation in science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: