Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelLabour market relevance and outcomes of higher education in four US States.
Ohio, Texas, Virginia and Washington.
QuelleParis: OECD Publishing (2020), 434 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheHigher education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-72873-8
DOI10.1787/38361454-en
SchlagwörterVergleich; Akademiker; Arbeitsmarkt; Beschäftigung; Föderalismus; Texas; Virginia; USA; Washington; Hochschulbildung; Vergleich; Föderalismus; Sozioökonomische Lage; Arbeitsmarkt; Berufschance; Beschäftigung; Hochschulbildung; Akademiker; Ohio; Hochschulabsolvent; Ohio; Texas; USA; Virginia; Washington
AbstractAcross OECD countries, higher education graduates enjoy higher employment rates and earnings than workers with only an upper secondary qualification. However, not all graduates find jobs that make full use of their skills and help them launch rewarding careers, and employers in some economic sectors point to a lack of qualified graduates. Policy makers are concerned about the current alignment of higher education systems to labour markets, and are increasingly uneasy about the future of work and the resilience of higher education systems in uncertain economic times. This report, which focuses on four US states - Ohio, Texas, Virginia and Washington - is the third of a series of country-specific reviews conducted as part of the OECD project on the labour market relevance and outcomes of higher education. The report offers a comprehensive review of graduate outcomes and policies supporting alignment between higher education and the labour market in the four participating states in 2018-19, an overview of the US labour market and higher education context, and a range of policy examples from across OECD jurisdictions to help improve the alignment of higher education and the labour market. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: