Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDe Witte, Kristof (Hrsg.); Holz, Oliver (Hrsg.); De Beckker, Kenneth (Hrsg.)
TitelFinancial education.
Current practices and future challenges.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2020), 193 S.Verfügbarkeit 
BeigabenDiagramme
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-4063-7; 978-3-8309-4063-0
SchlagwörterBildung; Wissen; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Vergleichende Bildungsforschung; Kompetenzerwerb; Belgien; Bildung; Curriculum; Estland; Italien; Lehrer; Niederlande; Schüler; Slowakei; Wissen; Flandern; Internationaler Vergleich; Fachdidaktik; Vergleichende Bildungsforschung; Regressionsanalyse; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Curriculum; Fachdidaktik; Regressionsanalyse; Finanzen; Wirtschaftserziehung; Ökonomie; Internationaler Vergleich; Belgien; Estland; Flandern; Italien; Niederlande; Slowakei
AbstractIn a world where individuals become increasingly responsible for their financial well-being, and where the complexity of financial markets and products is growing, financial education becomes crucial. Although it is well accepted to introduce financial education in compulsory education, there is no consensus on the optimal way to implement financial education. This book explores the current state and the future challenges of financial education in five European countries: Belgium, Estonia, Italy, Slovakia, and the Netherlands. Moreover, it provides a comprehensive review of the academic literature on financial literacy. The book is a product of a strategic partnership with professionals from 14 partners, including universities, secondary schools and intermediary organisations dealing with financial literacy promotion. The EUFin project supported by this partnership aims to develop evidence-based didactical material for financial literacy education for tertiary and secondary education levels and exchange best-practices. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: