Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSánchez Tapia, Ingrid (Hrsg.)
TitelInternational perspectives on the contextualization of science education.
QuelleCham: Springer (2020), vi, 183 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-27981-3; 978-3-030-27982-0; 978-3-030-27983-7; 978-3-030-27984-4
DOI10.1007/978-3-030-27982-0
SchlagwörterBewusstsein; Vorstellung (Psy); Alltag; Bewusstsein; Curriculum; Lebenswelt; Mexiko; Natur; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Panama; Türkei; Lernmotivation; Praxisbezug; Internationaler Vergleich; Ecuador; Naturwissenschaftliche Bildung; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Lernmotivation; Lernumgebung; Curriculum; Natur; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Internationaler Vergleich; Alltag; Lebenswelt; Praxisbezug; Ecuador; Mexiko; Panama; Türkei
AbstractThis book explores how science learning can be more relevant and interesting for students and teachers by using a contextualized approach to science education. The contributors explore the contextualization of science education from multiple angles, such as teacher education, curriculum design, assessment and educational policy, and from multiple national perspectives. The aim of this exploration is to provide and inspire new practical approaches to bring science education closer to the lives of students to accelerate progress towards global scientific literacy. The book presents real life examples of how to make science relevant for children and adolescents of diverse ethnic and language backgrounds, socioeconomic status and nationalities, providing tools and guidance for teacher educators and researchers to improve the contextualization and cultural relevance of their practice. The book includes rigorous studies demonstrating that the contextualization of science learning environments is essential for student engagement in learning science and practitioners' reflections on how to apply this knowledge in the classroom and at national scale. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: