Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTudor, Kate; Sarkar, Mustafa; Spray, Christopher M.
TitelResilience in physical education.
A qualitative exploration of protective factors.
Gefälligkeitsübersetzung: Resilienz im Sportunterricht. Eine qualitative Untersuchung von protektiven Faktoren.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 1, S. 284-302Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19854477
SchlagwörterKompetenz; Anpassung; Bewältigung; Persönlichkeitsmerkmal; Resilienz; Selbstwahrnehmung; Stressbewältigung; Sekundarbereich; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Motivation; Peer Group; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Stress; Engagement; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Soziale Unterstützung
AbstractResilience refers to findings that some individuals have good outcomes despite exposure to stressors, and protective factors are defined as influences that alter a person's response to such stressors. Academic resilience research identifies factors that promote positive educational outcomes; however, no research to date investigates student resilience in the unique context of physical education. The current study sought to explore protective factors that alter secondary school students' responses to the common stressors associated with physical education participation. Interviews and focus groups were conducted with six teachers and 54 students, and transcripts were analysed using thematic analysis. In line with the conceptualisation of protective factors, higher-order themes of individual assets and environmental factors were identified. Individual assets included personality, cognitive factors (e.g. value of physical education activities) and behavioural factors (e.g. attending extra-curricular activities). Environmental factors included teacher and peer support and the relative importance of physical education promoted by the school and parents. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: