Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrajkovic, Nebojsa; Madic, Dejan M.; Milanovic, Zoran; Macak, Drazenka; Padulo, Johnny; Krustrup, Peter; Chamari, Karim
TitelEight months of school-based soccer improves physical fitness and reduces aggression in high-school children.
Gefälligkeitsübersetzung: Schulbasiertes Fußballspielen über acht Monate verbessert bei Kindern in der weiterführenden Schule die körperliche Fitness und vermindert Aggressionen.
QuelleIn: Biology of sport, 37 (2020) 2, S. 185-193
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0860-021X; 2083-1862
DOI10.5114/biolsport.2020.94240
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Aggression; Leistungsfähigkeit; Verhaltensänderung; Soziales Verhalten; Außerunterrichtlicher Schulsport; Körper (Biol); Gesundheitsförderung; Fußball; Kleinfeldspiel; Sportpädagogik; Training; Freizeitsport; Wirkung; Jugendlicher
AbstractSchool-based programmes have shown promising results in the reduction of aggressive behaviour, but the effectiveness of physical activity modalities among adolescents remains to be determined. The aim of this study was to determine the effects of a school-based soccer programme on physical fitness and aggression in adolescent students. One hundred and five high school students were randomized to a small-sided soccer training group (SG) or a control group (CG). In addition to the regular physical education classes performed as part of a curriculum, the SG completed eight months of small-sided soccer training twice a week after school. Aerobic fitness (YYIR1), vertical jump (VJ), backward overhead medicine ball throw (BOMBT), and Buss and Perry's aggression questionnaire were evaluated before and after eight months of training. Greater improvements were observed in the SG than in the CG in the BOMBT (%diff=4.3, np2 =.308) and YYIR1 tests (%diff=2.2, np2 =.159), and physical aggression subscale (%diff=-12.1, np2 =.144). Extra, school-based recreational soccer for adolescents was accompanied by a significant improvement in physical fitness, compared to physical education classes only. Moreover, the implementation of recreational soccer into regular physical education classes seems to be a potentially appropriate stimulus for reducing aggression in high-school students. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Biology of sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: