Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKing, Jason; Hardwell, Ashley; Brymer, Eric; Bedford, Andrew
TitelReconsidering McKenzie's six adventure education programming elements using an ecological dynamics lens and its implications for health and wellbeing.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein neuer Blick auf McKenzies sechs Elemente für pädagogische Abenteuersportprogramme aus der Perspektive der ökologischen Dynamik und Implikationen für Gesundheit und Wohlbefinden.
QuelleIn: Sports, 8 (2020) 2, [16 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports8020020
SchlagwörterWohlbefinden; Gesundheit; Sportpsychologie; Wohlbefinden; Sportpädagogik; Abenteuer; Gesundheitsförderung; Abenteuersport; Abenteuer; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Abenteuersport; Sportpsychologie; Sportpädagogik
AbstractTwo decades ago, McKenzie's meta-analysis of literature provided six fundamental elements of adventure education programme design still used to guide research and practice today. While the value of McKenzie's early work should not be underestimated, adventure education has undergone considerable changes. Adventurous activities are now available in urban and indoor contexts and used to facilitate a growing health and wellbeing agenda. The use of risk as part of adventure education programming has also been critiqued. This paper reflects on contemporary notions of adventure, risk and the emergent narratives emphasising the associated psychological benefits. The Ecological Dynamics framework, along with representative design delivery, are presented as a viable way of building on McKenzie's work. Both consider how effective outcomes in adventure education programmes are achieved through designs that focus on the unique relationship between the individual and their environment. While McKenzie's six elements recognise the importance of human relationships, Ecological Dynamics forefronts relational elements, not just between participants but, importantly, the task and the environment. Individual participant needs in relation to their everyday life therefore become the focus of adventure education expanding beyond the traditional long-standing narratives of risk and danger. Through these two important concepts, this paper advocates an approach to the design of adventure representative of a participant's everyday environment. In this way, adventure education outcomes translate beyond the adventure-specific context and align more holistically with the needs of individual participants while also assuring emphasis on individual health and wellbeing. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: