Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSong, Xianlin
TitelChinese Students Syndrome in Australia: colonial modernity and the possibilities of alternative framing.
QuelleIn: Higher education, 79 (2020) 4, S. 605-618Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-019-00426-z
SchlagwörterAuslandsbeziehungen; Mobilität; Akademischer Austausch; Ausland; Australien; China
AbstractThere are around 400,000 international students studying on Australian campuses in 2018, and the education of international students is Australia's third largest export, behind that of iron ore and coal, thereby playing a significant role in the country's economy and particularly the financial sustainability of Australian universities. Chinese international students, account for one-third in this cohort, are paradoxically both coveted as 'cash cows' and labelled as a 'security threat' to Australian society. The paper examines this particular 'Chinese Student Syndrome' through the lens of 'colonial modernity' and argues that along with the problems of Chinese firms in Australia, Chinese international students on Australian campuses, in many ways, take on the persona of China itself in Australia, and the implications associated with its global rise. At the core of this syndrome lies a deep-seated ontological framing of a historical teleology that centres the Anglo-European pathway to modernity as universal that grounds the epistemic certainty of higher education institutions in Australia and regards Chinese students as the outsider to this teleology. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: