Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlores, Maria Assuncao; u.a.
TitelPortuguese university students' conceptions of assessment.
Taking responsibility for achievement.
QuelleIn: Higher education, 79 (2020) 3, S. 377-394Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-019-00415-2
SchlagwörterBologna-Prozess; Ausland; Portugal
AbstractAfter 20 years of the Bologna Declaration, Portuguese universities claim to be implementing student-centred and involved assessment practices. Student conceptions of assessment matter when innovations and reforms in assessment practices are being implemented. This study is part of a larger research project entitled "Assessment in higher education: the potential of alternative methods" funded by the Portuguese Foundation for Science and Technology (Government Funding Agency) (PTDC/MHCCED/2703/2014). This paper surveys a large sample (N = 5549) of Portuguese students in five public universities with a Portuguese version of the Students Conceptions of Assessment (SCoA-VI) inventory, previously validated in Brazil. Confirmatory factor analysis recovered the eight SCoA factors reported in the Brazilian context. Differences in mean score for the eight factors were trivial for institutional and student factors. Overall, students agreed that assessment for student improvement was not ignored. Scale inter-correlations revealed interesting inverse relations between improvement and irrelevance functions. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: