Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDevetak, Iztok; Ferk Savec, Vesna
TitelChemical education research in Slovenia after 1991: a systematic review.
Paralleltitel: Raziskovanje v kemijskem izobrazevanju v Sloveniji po letu 1991: sistematicni pregled.
QuelleIn: CEPS journal, 10 (2020) 1, S. 9-36Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.818
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-200671
SchlagwörterSystematic Review; Bildungsgeschichte; Unterrichtsforschung; Chemieunterricht; Datenbank; Forschungsstand; Recherche; Slowenien
AbstractDuring the last three decades, chemical education in Slovenia has developed mainly in two chemistry education research groups, one located at the University of Ljubljana and the other at the University of Maribor. The present study aims to identify research papers in the field of chemical education published between 1991 and 2019 through a database survey. From a total of 273 identified research papers in the field of chemical education, an analysis of the papers published in respected international and Slovenian journals and monographs revealed four main research fields: (1) Submicrorepresentations, Models and Animations, (2) Chemistry Teacher Education, (3) Experimental Work, and (4) Conceptions of Basic Chemical Concepts. For further analysis, only papers published in English in respected peer-reviewed international journals were used (N = 41). Based on citations in Web of Science or Scopus, it seems that papers published in the first field have the greatest impact on the international research community. Some research monographs published in Slovenian aim specifically at contributing to bridging the gap between chemical education research and classroom practice, but further actions are necessary to achieve this goal in the future. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: