Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorosanu, Laura; King, Russell; Lulle, Aija; Pratsinakis, Manolis
Titel'One improves here every day': the occupational and learning journeys of 'lower-skilled' European migrants in the London region.
Gefälligkeitsübersetzung: 'Man verbessert sich jeden Tag'. Der Berufs- und Bildungsverlauf von 'geringqualifizierten' europäischen Migranten in der Region um London.
QuelleIn: Journal of ethnic and migration studies, 47 (2021) 8, S. 1775-1792
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1369-183X; 1469-9451
DOI10.1080/1369183X.2019.1679411
SchlagwörterBeruflicher Aufstieg; Niedrig Qualifizierter; Qualifikationsentwicklung; Europäische Union; Arbeitnehmer; Ausländer; Bürger; Großbritannien; London
Abstract"This paper examines narratives of learning and occupational advancement amongst migrants employed in 'low-skilled' jobs, based on in-depth interviews with secondary-educated East and South Europeans living in the London region. Our findings indicate that many achieved varying degrees of professional gratification, progress, and skills development within occupational sectors typically associated with unattractive conditions, limited benefits or opportunities to get ahead. Participants' narratives of achievement expand the relatively limited literature that challenges common perceptions of occupational mobility and professional development as the terrain of the 'highly skilled'. Furthermore, we examine how migrants made sense of their career opportunities and success. We discuss two discourses, centred on 'hard work' and 'creativity' respectively, through which participants challenged and reconfigured traditional 'high'-'low-skilled' divides. Our findings contribute to critiques of traditional understandings of migrant human capital and simplistic 'high'-'low-skilled' distinctions in two ways: by documenting the less visible experiences of learning and career progress amongst secondary-educated European youth who enter 'low-skilled' employment abroad, and by calling attention to subjective understandings of occupational mobility and the new 'symbolic boundaries' around skills, broadly construed, that migrants redrew in their reflections on career progress." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of ethnic and migration studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: