Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTorrau, Soeren
Titel"I mean, everybody is kinda racist." PowerPoint Presentations in Social-Studies Classrooms in Germany.
QuelleIn: Journal of social science education, 18 (2019) 2, S. 49-66Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-910
SchlagwörterFallstudie; Digitale Medien; Schuljahr 10; Wissenstransfer; Didaktik; Unterrichtsforschung; Unterrichtstheorie; Unterricht; Fachmethodik; Antirassismus; Politische Bildung; Rassismus; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Präsentation; Zeigen; Powerpoint; Deutschland
AbstractPowerPoint presentations have changed representations of knowledge. They represent a social transformation process of communication which is also reflected in social-studies classrooms. Thus, it is important to examine not only how students hold presentations but also to explore the construction of knowledge through presentations: What are the didactic functions? The article focuses on a case study that was part of a doctoral dissertation that uses audio recordings, interviews and classroom observations in order to explore presentations in social-studies classrooms. A presentation - the shooting of Michael Brown - by 10th -grade student Laura shows: Students select and transform knowledge in a socio-constructivist and didactic way. Presentations are the starting point of a process of negotiation of knowledge, which is triggered by the presenting students. Laura asks within the lesson: What is racism and what can we learn about racial structures? By reading the article teachers can learn about teaching students about race and racism through presentations (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: