Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCostelloe, Michael Thomas; Arazan, Christine; Stenger, Madeline
TitelAssessing the Effect of Social Science Education on Punitive Attitude.
QuelleIn: Journal of social science education, 17 (2018) 3, S. 87-99Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-883
SchlagwörterStrafe; Empirische Untersuchung; Sozialforschung; Gerechtigkeit; Politische Bildung; Rechtspolitik; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Strafrecht; Hochschule; USA
AbstractOne of the most consistent predictors of punitiveness is education, with more educated individuals expressing less punitive sentiments. While much of the earlier research focused on the level of education, some researchers have recently begun to look more closely at the nature of that education such as examining the effect of specific majors on punitiveness. This paper goes even further by also analyzing more broadly the effect of a social science education on punitive attitudes. This article presents results from an online survey of 4,000 undergraduate students attending a United States' university. Ordinary least squares analysis is used to examine the effect of majoring in the social sciences on support for punitive criminal justice policies, while controlling for a number of theoretically relevant variables. We find that more educated students and those majoring in social science disciplines are generally less punitive than their counterparts. If we are to unburden ourselves of the intricately intermingled economic and social costs of mass incarceration, it will require a re-visioning of how we do justice in America. Social scientists can play a crucial role in this regard through focused research and in educating young people to be critical thinkers and thoughtful citizens (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: