Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarcin, Kaja; Morinaj, Julia; Hascher, Tina
TitelThe relationship between alientation from learning and student needs in Swiss primary and secondary schools.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 34 (2020) 1, S. 35-49Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000249
SchlagwörterBedürfnis; Einstellung (Psy); Entfremdung; Sekundarbereich; Schüler; Ausbildung
AbstractPrevious studies have shown that secondary schools are less successful than primary schools in responding to student needs. Simultaneously, students seem to detach themselves during secondary schooling. Based on this, the present study investigated alienation from learning and its relationship with students' perception of needs support by teachers and peers by analyzing data from 486 primary and 550 secondary school students in Switzerland. Multigroup structural equation modeling was employed to analyze the relevance of each independent variable for alienation from learning within and across the two subsamples. Teacher injustice as an indicator for the teacher-student relationship was significantly associated with alienation from learning for both subsamples, whereas there was a significant effect for competence support only in secondary schools. The findings highlight the importance of just and supportive teachers in preventing students' alienation from learning in school. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: