Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enByrne, Chris; Prendergast, Mark
TitelInvestigating the concerns of secondary school teachers towards curriculum reform.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 52 (2020) 2, S. 286-306Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2019.1643924
SchlagwörterEnglisch; Lehrer; Mathematik; Professionalisierung; Übereinstimmung; Curriculumreform; Sekundarschule; Lehrer; Curriculumreform; Englisch; Mathematik; Professionalisierung; Übereinstimmung
AbstractThis study examines the concerns of Irish secondary school teachers to the introduction of three reformed curricula, namely: English, mathematics, and Design and Communication Graphics. Major changes have been introduced in each of these subjects at different time periods over the past 12 years. The Stages of Concern Questionnaire was selected by the researchers to gain a quantitative measure of the levels of concerns teachers had towards curriculum reform in their subject area. The study aimed to assess how the change process had impacted on teachers and how their concerns compared or differed given the varying post-implementation time periods. The findings suggest that teachers make significant decisions about change early in the implementation process which may be based on limited information. The study also found that teachers may still have significant concerns about an innovation several years after its implementation. If such concerns are not addressed, they may affect how the change is implemented.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: