Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeville, Ross D.; Lyons, Fergal; Doyle, Brendan; Lakes, Kimberley D.
TitelGirls from socioeconomically disadvantaged schools exhibit greater object control skills than girls from schools on the upper levels of socioeconomic development.
Gefälligkeitsübersetzung: Mädchen aus sozioökonomisch benachteiligten Schulen zeigen bessere Objektkontrollfertigkeiten als Mädchen von Schulen der oberen Stufen der sozioökonomischen Entwicklung.
QuelleIn: Journal of motor learning and development, 7 (2019) 3, S. 320-335
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2325-3193; 2325-3215
DOI10.1123/jmld.2019-0014
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Motorische Leistungsfähigkeit; Bewegungskontrolle; Schule; Schulkind; Bewegungslehre; Sportsoziologie; Mädchen
AbstractThis study compared fundamental movement skills (FMS) in children from schools on the lower and upper levels of socioeconomic status. Data were collected from 228 schoolchildren across five schools in Ireland. There were 147 children from schools of social disadvantage (Mage = 7.67 [SD = 0.62] years; 55% boys) and 81 children from schools considered in the normal range for socioeconomic development (Mage = 7.34 [SD = 0.26] years; 56% boys). FMS were assessed using the Test of Gross Motor Development-2. Mixed models were used to estimate differences in FMS, while controlling for the nested structure of the data and for sex, age, body mass index, and class size. There was a substantial sexxschool interaction, with girls from schools of social disadvantage exhibiting greater object-control skills proficiency than their counterparts in schools on the upper tertiles of socioeconomic development (standardized effect size = 0.66 [±95% confidence limits, ±0.50]; p = .02). The suggestion that children from social disadvantage are delayed in FMS is unsupported in this cohort. Differences in the structure of physical education and types of sports undertaken by children in schools of social disadvantage in Ireland are considered as explanations for this departure from previous studies. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of motor learning and development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: