Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenOlesen, Henning Salling (Hrsg.)
TitelThe societal unconscious.
Psychosocial perspectives on adult learning.
QuelleLeiden: Brill Sense (2020), xvi, 251 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheResearch on the education and learning of adults. 8
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN90-04-42025-8; 978-90-04-42025-0
SchlagwörterBildungsforschung; Erfahrung; Gesellschaft; Bewusstsein; Sozialpsychologie; Bewusstsein; Erfahrung; Erwachsenenbildung; Gesellschaft; Lernen; Sozialpsychologie; Theorie; Kritische Theorie; Institutionalisierung; Weiterbildung; Bildungsforschung; Institutionalisierung; Aufsatzsammlung; Lernen; Lernprozess; Kritische Theorie; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Erwachsenenbildungsstätte; Aufsatzsammlung; Theorie
AbstractThe Societal Unconscious presents an innovative development of theory and methodology for adult education and learning research, recognizing psychodynamic dimensions of learning processes. With few exceptions the unconscious has been neglected in critical adult education research. The psychosocial approach in this book seeks to re-integrate the societal and the psychodynamic dimensions in analyzing adult learners and learning processes. The book responds to contemporary awareness of the societal and cultural nature of subjectivity with a new material and dialectic psychosocial theory, comprising conscious as well as unconscious levels. Tracing interdisciplinary inspirations it sets a new broad horizon for in-depth understanding of learning in everyday life. A number of empirical analyses demonstrate the entanglement of societal and psychodynamic dimensions of learning. Firstly, a part of the chapters deals with the complex subjective continuities and discontinuities in individual learning and career. Secondly, other chapters comprise analyses of leadership and the social psychology of organizational processes, and the psycho-social aspects of institutional regeneration. Thirdly, the book presents outlooks into the social psychology dimensions of wider societal and political processes, including "identity politics" and xenophobia. A last chapter finalizes the theoretical basis of the methodology. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: