Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKunnen, E. Saskia (Hrsg.); Ruiter, Naomi M. P. de (Hrsg.); Jeronimus, Bertus F. (Hrsg.); Gaag, Mandy A. E. van der (Hrsg.)
TitelPsychosocial development in adolescence.
Insights from the dynamic systems approach.
QuelleLondon; New York: Routledge (2019), xvii, 245 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies in adolescent development
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-138-05555-1; 978-1-138-05556-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Methode; Angst; Depression; Entwicklungsphase; Konflikt; Psyche; Psychische Entwicklung; Psychosoziale Fähigkeit; Psychosoziale Situation; Selbstbewusstsein; Selbsteinschätzung; Verhaltensänderung; Lebensalter; Adoleszenz; Schule; Schulversagen; Modellbildung; Abbruch; Intervention
AbstractOver recent years, it has become clear that group-based approaches cannot directly be used to understand individual adolescent development. For that reason, interest in dynamic systems theory, or DST, has increased rapidly. This book covers state-of-the-art insights into adolescent development that have resulted from adopting a dynamic systems approach. The first chapter of the book provides a basic introduction into dynamic systems principles and explains their consequences for the study of psychosocial development in adolescence. Subsequently, different experts discuss why and how we should apply a dynamic systems approach to the study of the adolescent transition period and psychological interventions. Various examples of the application of a dynamic systems approach are showcased, ranging from basic to more advanced techniques, as well as the insights they have generated. These applications cover a variety of fundamental topics in adolescent development, ranging from the development of identity, morality, sexuality, and peer networks, to more applied topics such as psychological interventions, educational dropout, and talent development. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: