Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJaník, Tomás (Hrsg.); Dalehefte, Inger Marie (Hrsg.); Zehetmeier, Stefan (Hrsg.)
TitelSupporting Teachers: Improving instruction.
Examples of Research-based teacher education.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2019), 186 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-4029-7; 978-3-8309-4029-6
SchlagwörterEmpirische Forschung; Empirische Untersuchung; Fallstudie; Forschungsdesign; Pilotstudie; Unterrichtsmitschau; Kompetenzerwerb; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schulinterne Lehrerfortbildung; Lehr-Lern-Prozess; Methodik; Teamteaching; Unterrichtsforschung; Videoaufzeichnung; Mathematikunterricht; Professionalisierung; Hochschulunterricht; Coaching; Kursprogramm; Analyse; Innovation; Japan; Klagenfurt; Norwegen; Schweiz; Tschechische Republik; Österreich
AbstractIn the last decades, progress in the field of pre-service and in-service teacher education has been evident. Despite the developments of curriculum programs, models and designs, various challenges are shaping the field. Models of teacher education are usually presented as "research-based", but related research is often invisible or fragmented. The "support for teachers" and the "improvement of instruction" are only loosely coupled and their interdependence is not highlighted. These challenges were the impetus to initiate this publication. Individual approaches, models or designs of pre-service and in-service teacher education developed by the authors (action research, video clubs, lesson studies, and others) are introduced and their impact and shortcomings for further development are specified. In the concluding chapter, a reflective discussion across individual approaches to reveal particular issues that are shaping the field is provided. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: