Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Eibach, Benjamin |
---|---|
Titel | Begriffsforschung in der Musikpädagogik: Relevanz, Methodologie und Ertrag dargestellt anhand einer Untersuchung des Begriffes Musik-Lernen. Paralleltitel: Studies on terminology in music education: their relevance, methodology and benefit exemplified by the term Musik-Lernen (music learning). |
Quelle | Aus: Weidner, Verena (Hrsg.); Rolle, Christian (Hrsg.): Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Practices and Discourses from the Perspective of Music Educational Research. Münster: Waxmann (2019) S. 231-244
PDF als Volltext |
Reihe | Musikpädagogische Forschung. 40 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-4048-7 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-207153 |
Schlagwörter | Begriffsbestimmung; Begriffsbildung; Musikpädagogik |
Abstract | The use of precise terminology is commonly regarded as an essential criterion for scholarliness. Therefore, the author presents here a research method, which was developed in a study on the usage, historical development, and range of meanings of the term Musik-Lernen (music learning). With reference to core findings of this paper, it is shown that studies on terminology are an indispensable part of basic research in music education because they provide the fundamentals for further scientific inquiries. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger |
Update | 2020/2 |