Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArcidiacono, Peter; Kinsler, Josh; Ransom, Tyler
TitelDivergent.
The time path of legacy and athlete admissions at Harvard.
QuelleBonn: IZA - Institute of Labor Economics (2019), ca. 40 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / IZA. 12634
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchätzung; Chancengleichheit; Elite; Harvard-Universität; Hochschulzulassung; Privathochschule; Sportler; Student; USA
AbstractApplications to elite US colleges have more than doubled over the past 20 years, with little change in the number of available seats. We examine how this increased competition has affected the admissions advantage that legacies and athletes (LA) receive. Using data on Harvard applications over 18 years, we show that non-legacy, non-athlete (NLNA) applications grew considerably and that LA applications remained at. Yet, the share of LA admits remained stable, implying substantial increases in admissions advantages for legacies and athletes. We develop a simple theoretical model of university admissions to frame our empirical analysis. Viewed through the lens of the model, stability in the share of LA admits implies that elite colleges treat the number of LA admits and overall admit quality as complements. Our empirical analysis reveals that, if the admissions advantages for LA applicants had been constant throughout this period, there would have been a large increase in the number of minority admits.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: