Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNieuwenhuyse, Karel van
TitelBetween non-human and individual agents: the attribution of agency in chapters on the Cold War in Flemish history textbooks.
QuelleAus: Christophe, Barbara (Hrsg.); Gautschi, Peter (Hrsg.); Thorp, Robert (Hrsg.): The Cold War in the classroom. International perspectives on textbooks and memory practices. Cham: Palgrave Macmillan (2019) S. 159-181
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePalgrave studies in educational media
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 178-180
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-11998-0; 978-3-030-11999-7
DOI10.1007/978-3-030-11999-7_8
SchlagwörterMethode; Geschichtsunterricht; Methode; Schulbuch; Flandern; Ost-West-Konflikt; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Ost-West-Konflikt; Flandern
AbstractVan Nieuwenhuyse, utilising content and discourse analysis, compares chapters on the Cold War in four different Flemish textbooks used to teach twelfth grade, examining both how they portray the Soviet Union and the USA and which groups they assign agency to in this period (from non-human actors, such as nations, to individuals). Students, Van Nieuwenhuyse argues, must understand the importance of agency in history and in their daily lives, a significance which they can recognise through being taught history. The chapter proposes that an education in history which emphasises nuance, resists homogenisation and explicitly highlights different historiographical approaches to the Cold War in turn encourages students to realise the importance of individual and collective action in the past and future.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: