Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Andrew; Penney, Dawn
TitelInvestigating the 'integration of theory and practice' in examination physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Untersuchung der 'Integration von Theorie und Praxis' im Sport als Prüfungsfach.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 4, S. 1036-1055Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18791195
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Australien; Curriculum; Lernziel; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsmethode; Unterrichtsplanung; Entwurf; Fachdidaktik; Lehrstoff; Sportpädagogik; Sporttheorie; Curriculumreform; Sekundarstufe II; Prüfungsfach; Lernprozess; Lerninhalt; Lernziel; Curriculum; Curriculumreform; Lehrstoff; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsplanung; Fachdidaktik; Sportpädagogik; Sporttheorie; Sportunterricht; Entwurf; Theorie-Praxis-Beziehung; Australien
AbstractThis paper presents theoretical insights and empirical findings from research in Western Australia (WA) that explored the concept of 'integrated theory and practice' in the context of the introduction of a new examination physical education course. The lack of conceptual clarity associated with attempts to embed 'integration' into curriculum developments in examination physical education internationally provided a stimulus for this research. Focusing on a new Physical Education Studies course in WA, the research foregrounded the concept of policy enactment and used Arnold's framework of learning in, through and about movement as a critical frame to investigate the specific notions of integration that were embedded in the official curriculum text and expressed in pedagogical practices in schools implementing the new course. The paper reports findings from the investigation of the pedagogic meanings that four teachers gave to 'integrated theory and practice'. The data illustrate the varied meanings teachers gave to 'integration' and the differences consequently arising in their curriculum planning, teaching and assessment practices associated with the new Physical Education Studies course. Analysis of the data identified opportunistic, structured and investigative 'integrated' pedagogies. Data associated with each approach are presented and the expression of Arnold's dimensions within each approach explored. Discussion pursues the conditions enabling different pedagogical practices to emerge from the new Physical Education Studies course and the learning opportunities provided to students by the different pedagogical approaches. The paper presents a case for further engagement with the pedagogical expression of Arnold's framework by curriculum developers, researchers, teacher educators and teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: