Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVogelsang, Kristin; Greiff, Paul; Tenspolde, Carla; Hoppe, Uwe
TitelAgile by technique - The role of technology enhanced learning in higher education.
QuelleIn: Beiträge zur Hochschulforschung, 41 (2019) 3, S. 28-47Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0171-645X; 2567-8841
SchlagwörterDigitale Medien; Multimedia; Neue Technologien; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Digitalisierung; Hochschulbildung; Studienangebot; Multimedia; Lehre; Internet; E-Learning; Lernen; Lernprozess; Computerunterstützter Unterricht; Lehre; Open Educational Resources; Digitalisierung; Hochschulbildung; Studienangebot; E-Learning; MOOC (Massive Open Online Course); Interaktivität; Internet; Online
AbstractThe use of digital technology in higher education stresses the importance of agility which leads to a massive reshaping of teaching and learning for lecturers, learners, and the educational organization. The changed learning conditions are described by the term technology enhanced learning (TEL). Digital platforms and software that support learning and teaching processes such as massive open online courses (MOOCs), learning management systems (LMS), open educational resources (OER) enable higher agility to the institutional stakeholders (higher education institutions, lecturers and students) that are directly affected. The article aims to create a transparent overview of existing TEL platforms in higher education and their impact. The recent research will be collected in the form of a systematic literature review. Furthermore, we show the impact on relevant user groups. With the increasing flexibility and availability of content, both groups, students, and teachers become more agile. TEL influences agility in terms of participation, continuous improvement, and faster processes and feedback. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Beiträge zur Hochschulforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: