Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCardoso, Sónia; Carvalho, Teresa; Videira, Pedro M.
TitelIs It Still Worth Working In Academia?
The Views from Portuguese Academics.
QuelleIn: Higher education policy, 32 (2019) 4, S. 663-679Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterForschung; Hochschullehrer; Hochschule; Wissenschaftler; Wissenschaftlerin; Ausland; Portugal
AbstractThis paper analyses academics' perceptions about their current working and employment conditions, academic profession's social prestige and their willingness to change profession. The aim is to discuss the extent to which academics are being affected by changes in higher education institutions and the academic profession as framed by managerialism, New Public Management and neoliberalism. Collected through a survey to all Portuguese academics, perceptions suggest a contradiction: while evidencing the deterioration of working conditions, academics maintain a positive view regarding the academic profession, evidenced by a predisposition to consider it as socially valued and worth to recommend. So, despite all changes, it seems that to Portuguese academics, working in academia is still worth, at least to some extent. The question is to know for how long. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: