Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBurns, Tracey (Hrsg.); Gottschalk, Francesca (Hrsg.)
TitelEducating 21st century children.
Emotional well-being in the digital age.
QuelleParis: OECD Publishing (2019), 280 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational research and innovation
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-56308-7
DOI10.1787/b7f33425-en
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Freundschaft; Resilienz; Wohlbefinden; Soziale Beziehung; Sozialisation; Kindeswohl; Kindheit; Digitale Medien; Medienkompetenz; Kinderschutz; Förderung; Familienerziehung; Kind; Lehrer; Lehrerfortbildung; Peer Group; Soziale Software; Datenschutz; Internationaler Vergleich; 21. Jahrhundert; Daten; Internet; Jugendlicher; Online; OECD-Staaten
AbstractWhat is the nature of childhood today? On a number of measures, modern children's lives have clearly improved thanks to better public safety and support for their physical and mental health. New technologies help children to learn, socialise and unwind, and older, better-educated parents are increasingly playing an active role in their children's education. At the same time, we are more connected than ever before, and many children have access to tablets and smartphones before they learn to walk and talk. Twenty-first century children are more likely to be only children, increasingly pushed to do more by "helicopter parents" who hover over their children to protect them from potential harm. In addition to limitless online opportunities, the omnipresent nature of the digital world brings new risks, like cyber-bullying, that follow children from the schoolyard into their homes. This report examines modern childhood, looking specifically at the intersection between emotional well-being and new technologies. It explores how parenting and friendships have changed in the digital age. It examines children as digital citizens, and how best to take advantage of online opportunities while minimising the risks. The volume ends with a look at how to foster digital literacy and resilience, highlighting the role of partnerships, policy and protection. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: